Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Δημήτρης Ζμπάινος

Αναπληρωτής Καθηγητής, Πρόεδρος Τμήματος
Γνωστικό αντικείμενο: "Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα"
Νέα Κτίρια, Γραφείο 2
+30 2109549 248
zbainos[at]hua[dot]gr

Ο Δημήτριος Ζμπάινος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής με γνωστικό αντικείμενο Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα, στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Αποφοίτησε από το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και στη συνέχεια απέκτησε Δίπλωμα στην Εκπαίδευση και Μεταπτυχιακό στην Παιδαγωγική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, όπου και ολοκλήρωσε το διδακτορικό του.

Έχει διδάξει στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, καθώς και σε μεταπτυχιακά προγράμματα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Έχει δημοσιεύσει πολυάριθμες εργασίες σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές και έχει συμμετάσχει σε σημαντικά διεθνή συνέδρια. Έχει διατελέσει κριτής σε κορυφαία διεθνή περιοδικά, όπως τα Frontiers in Psychology, Thinking Skills and Creativity, Journal of Intelligence και Journal of Creative Behavior.

Είναι ενεργό μέλος και έχει αναλάβει ρόλους σε διεθνείς επιστημονικές κοινότητες, όπως η International Association for Cognitive Education and Psychology (IACEP) (όπου έχει διατελέσει Γενικός Γραμματέας), η International Society for the Study of Creativity and Innovation (ISSCI) και το European Network for Psychoeducational Assessment, Intervention and Rehabilitation (ENPAIR), του οποίου είναι συνιδρυτής. Σήμερα είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης.

Έχει επιλεγεί από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για την ανάλυση των αποτελεσμάτων δημιουργικότητας των Ελλήνων μαθητών στο PISA.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην Παιδαγωγική Ψυχολογία, την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και τα Αναλυτικά Προγράμματα, με έμφαση στη δημιουργικότητα, τη χαρισματικότητα, την καλλιέργεια και αξιολόγηση γνωστικών δεξιοτήτων, καθώς και τη διδασκαλία και αξιολόγηση σε όλο το φάσμα της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

 

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις

Zbainos Dimitrios. (2026). Creative Ethos in the Age of AI: Rethinking the Value of Creativity Interventions in Schools. In Beghetto Ronald (Ed.), Oxford Handbook of Human Creativity x GenAI in Education. Oxford University Press.

Beloyianni, V., & Zbainos, D. (2025). Standing out from the crowd: the role of theory of mind on childhood creativity. Early Child Development and Care, 195(12), 1282–1302. https://doi.org/10.1080/03004430.2025.2556918

Corazza, G. E., Agnoli, S., Jorge Artigau, A., Beghetto, R. A., Bonnardel, N., Coletto, I., Faiella, A., Gerardini, K., Gilhooly, K., Glăveanu, V. P., Hanson, M. H., Kapoor, H., Kaufman, J. C., Kenett, Y. N., Kharkhurin, A. V., Luchini, S., Mangion, M., Mirabile, M., Obialo, F.-K., … Lubart, T. (2025). Cyber-Creativity: A Decalogue of Research Challenges. Journal of Intelligence, 13(8), 103. https://doi.org/10.3390/jintelligence13080103

Stampoltzis, A., Peristeri, E., Antonopoulou, K., Zbainos, D., & Boti, A. (2025). Perceptions of Primary School Children About the Roles and Responsibilities of Teachers in Co-Taught Classrooms. Education Sciences, 15(10), 1299. https://doi.org/10.3390/educsci15101299

Zbainos, D., & Sagia, C. (2025). Dynamic assessment of creative skills: Transfer between graphic, verbal, and mathematical domains in primary school children. Journal of Pedagogical Research. https://doi.org/10.33902/JPR.202534901

Beloyianni, V., Zbainos, D., & Karagianni, M. (2024). From mindreading to originality: Exploring the relationship between Theory of Mind and Creativity across the lifespan. British Journal of Developmental Psychology, 42(2), 215–233. https://doi.org/10.1111/bjdp.12476

Zbainos, D., & Sagia, C. (2022). Dynamic Assessment of Creativity for Diagnostic Purposes. European Psychologist, 27(3), 165–176. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000476

Zbainos, D., & Lubart, T. (2021). Creative Development in Children from a Measurement Perspective. In The Cambridge Handbook of Lifespan Development of Creativity (pp. 176–205). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108755726.012

Zbainos, D., & Tziona, A. (2019). Investigating primary school children’s creative potential through dynamic assessment. Frontiers in Psychology, 10(APR). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00733

Μετάβαση στο περιεχόμενο