Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Διοίκηση και Οικονομία της Εκπαίδευσης

Προπτυχιακό | Ζ’ εξάμηνο | Υποχρεωτικό | OK2000

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 4

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιγραφή

  • Προσέγγιση στη διοίκηση της εκπαίδευσης
  • Εφαρμογή των θεωριών διοίκησης στην εκπαίδευση
  • Αρχές διοίκησης στην εκπαίδευση
  • Οργάνωση, προγραμματισμός και σχεδιασμός στην εκπαίδευση
  • Λήψη αποφάσεων
  • Το αποτελεσματικό σχολείο
  • Εισαγωγή στην Οικονομική της Εκπαίδευσης – Ιστορική εξέλιξη.
  • Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις της σχέσης εκπαίδευσης & οικονομίας [Θεωρία του Ανθρώπινου Κεφαλαίου]
  • Τα οφέλη από την εκπαίδευση υπό την οπτική της οικονομικής
  • Το κόστος και η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης
  • Η Εκπαίδευση ως κατανάλωση και επένδυση
  • Η Εκπαίδευση ως αγαθό
  • Προσφορά και ζήτηση της εκπαίδευσης

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να: 

  • Περιγράφουν και να διακρίνουν τις θεωρίες διοίκησης.
  • Εξηγούν την σημασία της εφαρμογής των αρχών και των μεθόδων του μάνατζμεντ στην αποτελεσματική λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων.
  • Εντοπίζουν την εφαρμογή των αρχών της διοίκησης και της στρατηγικής του ηγετικού στελέχους στη συμπεριφορά των διευθυντών των σχολικών μονάδων.
  • Περιγράφουν το ρόλο της εκπαίδευσης σε βασικές λειτουργίες της οικονομίας.
  • Αναλύουν τις επιλογές των ανθρώπων σχετικά με την εκπαίδευσή τους σύμφωνα με την οικονομική θεωρία.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Αντίληψη, δημιουργική και κριτική σκέψη
  • Ηγεσία
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Αρμονικές εργασιακές σχέσεις και επικοινωνία
  • Προσαρμοστικότητα και αλλαγή

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-Class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας 25
Πρακτική Εφαρμογή 40
Σύνολο Μαθήματος 100

Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Η εξέταση του μαθήματος γίνεται είτε με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, είτε με δύο γραπτές προόδους κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
  • Οι γραπτές πρόοδοι είναι προαιρετικές και απαλλακτικές εφόσον οι φοιτητές/τριες πετύχουν τουλάχιστον βαθμό 5 και στις δύο.
  • Για τη συμμετοχή στην δεύτερη πρόοδο, απαιτείται τουλάχιστον βαθμός πέντε (5) στην πρώτη. Διαφορετικά, είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
  • Εφόσον διεξαχθούν πρόοδοι, οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους θα ανακοινωθούν εγκαίρως από τον διδάσκοντα.
  • Η μέθοδος αξιολόγησης, τόσο των προόδων, όσο και των τελικών εξετάσεων, μπορεί να περιλαμβάνει συνδυασμό από θέματα ανάπτυξης, ερωτήσεις κρίσεως, μελέτες περίπτωσης, ερωτήσεις τύπου σωστό-λάθος, ή ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:
    • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης των εννοιών και όρων που αναπτύχθηκαν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος
    • Κριτική́ και συνθετική́ ικανότητα ως προς τις απαντήσεις τους
    • Εκφραστική́ ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα των απαντήσεων 
    • Οργάνωση σκέψης-Δομή́ γραπτού́ λόγου

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

  • ΣΑΪΤΗ, Α. & ΣΑΪΤΗΣ, Χ. (2022). Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης στην προσχολική και σχολική αγωγή. ΑΦΟΙ ΤΕΡΖΗ.
  • LOVENHEIM, M. & TURNER S.E. (2020). Οικονομικά της εκπαίδευσης. BROKEN HILL PUBLISHERS.
  • ΣΥΡΜΑΚΕΣΗΣ, Σ. (2017). Η διοίκηση της εκπαίδευσης. Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ – Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ κ ΣΙΑ. 

Συγγράμματα και Βοηθήματα – Αποθετήριο “Κάλλιπος”: https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3522

– Επιστημονικά περιοδικά:

  • Management in Education
  • International Journal of Educational Management
  • Economics of Education Review
  • Journal of Economic Education
  • Education Economics
Μετάβαση στο περιεχόμενο