Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ2003

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα Μαθήματα:

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

 

Περιγραφή

Γενικές έννοιες. Τουριστική ζήτηση και προσφορά: Αλλαγές στο τουριστικό «τοπίο». Η βιωσιμότητα των τουριστικών προορισμών. Νέες τάσεις και πρότυπα τουρισμού. Ειδικές και Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: η δυναμική τους στην τοπική ανάπτυξη. Οι σημαντικότερες ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού στην Ελλάδα και τον κόσμο. Επιδράσεις της εναλλακτικής τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή υποδοχής. Επιχειρηματική δραστηριότητα και ειδικός/εναλλακτικός τουρισμός. Προσέγγιση πελατών και marketing σχέσεων. Προδιαγραφές τουριστικών προϊόντων και ανταγωνιστικό αποτέλεσμα. Επικοινωνιακή στρατηγική και διαδίκτυο.

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή περάτωση της περιόδου μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση να: 

  • Περιγράφουν και αναλύουν τις νέες τάσεις και τα πρότυπα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις διακοπές.
  • Ορίζουν την έννοια και το περιεχόμενο του ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού και αξιολογούν τη συμβολή τους στη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη.
  • Γνωρίζουν τις βασικές ενέργειες για την οργάνωση μιας τουριστικής επιχείρησης μικρής κλίμακας.
  • Κατανοούν τις επιλογές προβολής της τουριστικής επιχείρησης στο διαδίκτυο.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Διαχείριση αλλαγών
  • Σεβασμός στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Επικοινωνία

 

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών:

Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-clas

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 33
Ασκήσεις μελέτης περίπτωσης (case study) μέσα στην τάξη 6

Αυτοτελής μελέτη

39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφικών πηγών στην ελληνική και αγγλική 47
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Τελική γραπτή εξέταση (ή δύο απαλλακτικές πρόοδοι) που περιλαμβάνει: 

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης
  • Επίλυση προβλημάτων σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

 

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:

  • Επιστημονική τεκμηρίωση και ορθότητα απαντήσεων
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα 
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης – Δομή γραπτού λόγου

 

Τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους/στις φοιτητές/τριες στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Γκούσια-Ρίζου, Μ. & Σδράλη, Δ. (2017). Επιχειρηματικά σχήματα συνεργασίας και επικοινωνία στον τουριστικό τομέα. Βήματα για αποτελεσματικές εφαρμογές. Αθήνα: Παρισιάνου. 
  • Calderón-Fajardo, V., Anaya-Sánchez, R., Molinillo, S. (2024). Understanding destination brand experience through data mining and machine learning, Journal of Destination Marketing & Management, Vol. 31, 100862, ISSN 2212-571X. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2024.100862
  • Cerdá-Mansilla, E., Tussyadiah, I., Campo, S., Rubio, N. (2024). Smart destinations: A holistic view from researchers and managers to tourists and locals. Tourism Management Perspectives. Vol. 51, 101223, ISSN 2211-9736. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2024.101223
  • Αποστολόπουλος, Κ. & Σδράλη, Δ. (2009). Εναλλακτικός και ήπιος τουρισμός: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην πράξη. Αθήνα: ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ. 
  • Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. & Γκρίμπα, Ε. (2014). Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Αθήνα: Κριτική. 
  • Σωτηριάδης, Μ. & Φαρσάρη, Ι. (2009). Εναλλακτικές & ειδικές μορφές τουρισμού: Σχεδιασμός Management & Marketing. Αθήνα: Interbooks. 
  • Hagel, J. (2002). Out of the Box: Strategies for achieving profits today and growth tomorrow through web services. USA: Harvard Business School Press.
  •  

 Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 

  • Journal of Sustainable Tourism
  • Journal of Tourism and Cultural Change
  • Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism
  • Tourism Management Perspectives
  • International Journal of Tourism Research 
  • Journal of Tourism, Heritage and Services Marketing
  • Tourismos: An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism
Μετάβαση στο περιεχόμενο