Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ4601
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιγραφή
- Φιλοσοφική και κοινωνιολογική προσέγγιση των σχολικών προγραμμάτων
- Είδη σχολικών προγραμμάτων και διαδικασίες εκπόνησης και αναθεώρησής τους
- Εκπαιδευτική αξιολόγηση και μέτρηση
- Αξιολογικά Παραδείγματα
- Είδη Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης
- Ταξινομίες εκπαιδευτικών στόχων (Bloom, Τριαρχική Νοημοσύνη)
- Εγκυρότητα και αξιοπιστία βαθμολόγησης
- Αυτοαξιολόγηση του μαθητή και αυτορρύθμιση της μάθησης
- Αυθεντική αξιολόγηση και μάθηση
- Σχεδιασμός και εκπόνηση
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος “Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Μάθησης”, οι φοιτητές επιδιώκεται να είναι ικανοί να:
Κατανοούν σε βάθος τις βασικές θεωρίες και έννοιες της αξιολόγηση:
- Φιλοσοφικές βάσεις της εκπαιδευτικής αξιολόγησης
- Σκοποί και λειτουργίες της εκπαιδευτικής αξιολόγησης
- Τύποι και μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
- Ηθικές και κοινωνικές πτυχές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Αναλύουν κριτικά τις διαδικασίες εκπόνησης και αξιολόγησης σχολικών προγραμμάτων:
- Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων
- Υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
- Χρήση δεδομένων αξιολόγησης για τη βελτίωση των προγραμμάτων
Μεταφέρουν τη γνώση τους σε άλλους τομείς της ανθρώπινης δράσης πέρα από την εκπαίδευση:
- Αναγνώριση των αρχών της αξιολόγησης και του σχεδιασμού προγραμμάτων σε μη εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
- Εφαρμογή των δεξιοτήτων αξιολόγησης και σχεδιασμού σε άλλους τομείς, όπως οι επιχειρήσεις, ο μη κερδοσκοπικός τομέας ή η δημόσια διοίκηση
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία Και στην επικοινωνία με φοιτητές μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλε-εκπαίδευσης.
Οργάνωση Διδασκαλίας:
| Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|---|---|
| Διαλέξεις | 36 |
| Εκπόνηση ομαδικών ή ατομικών εργασιών | 44 |
| Προσωπική Μελέτη | 45 |
| Σύνολο Μαθήματος | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Τελική γραπτή εξέταση
Η εξέταση αυτή περιλαμβάνει δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος ζητείται από τους φοιτητές να αναπτύξουν μέσω δοκιμίου μια κριτική προσέγγιση ενός ή περισσοτέρων θεμάτων από τα περιεχόμενα του μαθήματος.
Τα κριτήρια βαθμολόγησης σχετίζονται με:
- το βαθμό γνώσης και κατανόησης των υπό εξέταση θεμάτων
- ικανότητα κριτικής προσέγγισής των ζητημάτων
- πρακτική ικανότητα κατασκευής επιστημονικά τεκμηριωμένων εξεταστικών δοκιμασιών
Εργασίες στην τάξη
Οι φοιτήτριες-τές εκπονούν μικρές εργασίες σύμφωνα με τους στόχους του μαθήματος κατά τη διάρκεια των παραδόσεων με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Η τελική αξιολόγηση γίνεται σύμφωνα με τις εργασίες αυτές.
Όσες-οι δεν παρακολουθούν παρακάθονται σε τρίωρη εξέταση επί των ίδιων στόχων
(Τα λεπτομερή κριτήρια αξιολόγησης των παραπάνω και οι ακριβείς διαδικασίες αναφέρονται στο πρώτο μάθημα καθώς και στην ιστοσελίδα του μαθήματος)
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Σημειώσεις μαθήματος
- Κασσωτάκης, Μ. (2022). Η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, Αθήνα: Γρηγόρης
- Wyatt-Smith, C. & Cumming, J. (2009). Educational assessment in the 21st century, Springer.