Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | OK4200
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Επιστημονικής Περιοχής & Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: –
Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιγραφή
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει :
- Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ – Ορισμοί και βασικές έννοιες
- Το Μάρκετινγκ υπηρεσιών
- Μείγμα Μάρκετινγκ
- Ανάπτυξη υπηρεσιών και μαρκών
- Διανομή υπηρεσιών μέσω φυσικών και ηλεκτρονικών καναλιών
- Τιμολόγηση υπηρεσιών και διαχείριση εσόδων
- Επικοινωνία μάρκετινγκ στις υπηρεσίες
- Σχεδιασμός των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών
- Εξισορρόπηση ζήτησης και παραγωγικής δυνατότητας
- Διαμόρφωση του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών
- Επικοινωνία με το περιβάλλον και προβολή υπηρεσιών
- Έρευνα Μάρκετινγκ
- Στρατηγικός σχεδιασμός και Μάρκετινγκ
- Τμηματοποίηση αγοράς
- Διαφοροποίηση στο Μάρκετινγκ
- Καταναλωτική συμπεριφορά
- Εσωτερικό Μάρκετινγκ και η εφαρμογή του
- Διοίκηση πωλήσεων – Προσέλκυση και διατήρηση πελατών
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Αναπτύξουν σε βάθος κατανόηση του τρόπου με τον οποίο έρχεται σε αντίθεση το Μάρκετινγκ Υπηρεσιών με το Μάρκετινγκ προϊόντων.
- Περιγράφουν τη φιλοσοφία, τις βασικές έννοιες και τις γενικές αρχές του Μάρκετινγκ, και την σημασία του στη λειτουργία και ανάπτυξη των επιχειρήσεων και οργανισμών.
- Είναι ικανοί να εφαρμόζουν τις κατάλληλες τεχνικές υπηρεσιών Μάρκετινγκ τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, με σκοπό την προσέλκυση και διατήρηση των πελατών-χρηστών και τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησής τους.
- Εξοικειωθούν με το σύνολο των διεργασιών και λειτουργιών του Μάρκετινγκ όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η διαδικασία του Μάρκετινγκ, η έρευνα αγοράς και η συμπεριφορά του καταναλωτή, η τμηματοποίηση, στόχευση, τοποθέτηση, οι στρατηγικές του προϊόντος/υπηρεσίας, τιμολόγησης, διανομής και προώθησης- επικοινωνίας.
- Αποκτήσουν την ικανότητα αξιολόγησης κατάλληλων στρατηγικών και μίγματος μάρκετινγκ με στόχο την ικανοποίηση του πελάτη.
- Είναι σε θέση να αξιοποιούν θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές στην εκπόνηση σχεδίων Μάρκετινγκ.
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη Αποφάσεων
- Αντίληψη, δημιουργική και κριτική σκέψη
- Ηγεσία
- Επίλυση προβλημάτων
- Ομαδική Εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Αρμονικές εργασιακές σχέσεις και επικοινωνία
- Προσαρμοστικότητα και αλλαγή
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-Class.
Οργάνωση Διδασκαλίας:
| Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|---|---|
| Διαλέξεις | 35 |
| Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 50 |
| Πρακτική Εφαρμογή | 40 |
| Σύνολο Μαθήματος | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
- Η εξέταση του μαθήματος γίνεται είτε με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, είτε με δύο γραπτές προόδους κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
- Οι γραπτές πρόοδοι είναι προαιρετικές και απαλλακτικές εφόσον οι φοιτητές/τριες πετύχουν τουλάχιστον βαθμό 5 και στις δύο.
- Για τη συμμετοχή στην δεύτερη πρόοδο, απαιτείται τουλάχιστον βαθμός πέντε (5) στην πρώτη. Διαφορετικά, είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
- Εφόσον διεξαχθούν πρόοδοι, οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους θα ανακοινωθούν εγκαίρως από τον διδάσκοντα.
- Η μέθοδος αξιολόγησης, τόσο των προόδων, όσο και των τελικών εξετάσεων, μπορεί να περιλαμβάνει συνδυασμό από θέματα ανάπτυξης, ερωτήσεις κρίσεως, μελέτες περίπτωσης, ερωτήσεις τύπου σωστό-λάθος, ή ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:
- Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης των εννοιών και όρων που αναπτύχθηκαν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος
- Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς τις απαντήσεις τους
- Εκφραστική́ ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα των απαντήσεων
- Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- PERREAULT, WD., CANNON, JP. & McCARTHY, EJ. (2022). Μάρκετινγκ-Στρατηγική Προσέγγιση, 2η έκδοση. BROKEN HILL PUBLISHERS.
- SOLOMON, M., MARSHALL, G. & STUART, E. (2020). Μάρκετινγκ, 10η Έκδοση. ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ.
- GREWAL D., LEVY, M., ΛΕΩΝΙΔΟΥ, Λ. & ΦΩΤΙΑΔΗΣ, Θ. (2022). Μάρκετινγκ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ.
- JOBBER, D. & ELLIS-CHADWICK, F. (2023). Οι Αρχές και η Πρακτική του Μάρκετινγκ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ.
- ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ, Κ. & CHARLESWORTH, A. (2020), Μάρκετινγκ – Περιλαμβάνει και Digital Μάρκετινγκ, ΕΚΔΌΣΕΙΣ ROSILI.
- KOTLER, P. & KELLER, KL. (2017). Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Journal of Marketing
- European Journal of Marketing
- Journal of Consumer Marketing
- Journal of Marketing Management