Προπτυχιακό | 2ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΓΕ6700
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιγραφή
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει γνώσεις και δεξιότητες στους φοιτητές/τριες που θα τους επιτρέψουν να κατανοούν θέματα ψυχικής υγείας και την επιρροή τους στην ποιότητα ζωής καθώς η ποιότητα ζωής επηρεάζει την ψυχική υγεία αλλά και η ψυχική υγεία επηρεάζει πολύ την ποιότητα ζωής. Θα γίνει ιδιαίτερα αναφορά σε παράγοντες όπως στρεσογόνες καταστάσεις και συμπτώματα άγχους, συμπτώματα κατάθλιψης καθώς και εξάρτηση από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Στη συνέχεια θα γίνει αναφορά σε τεχνικές ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας στο κοινωνικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο και σε τρόπους προώθησης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους. Τέλος οι φοιτητές/τριες θα αποκτήσουν γνώσεις για την ψυχική ευαλωτότητα, καθώς και τους τρόπους διαχείρισης της καθημερινότητας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται:
- αποκτήσουν βασικές γνώσεις που σχετίζονται με το στρες και το άγχος
- κατανοήσουν τα αίτια εμφάνισης στρες και διαταραχών άγχους
- αποκτήσουν βασικές γνώσεις που σχετίζονται με την κατάθλιψη
- αποκτήσουν βασικές γνώσεις που σχετίζονται με τις ουσίες και το αλκοόλ
- εξοικειωθούν με τις έννοιες της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ποιότητας ζωής
- εξοικειωθούν με τεχνικές ενδυνάμωσης της ψυχικής τους υγείας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους π.χ. ενίσχυση ψυχικής ανθεκτικότητας)..
Γενικές Ικανότητες
-
Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
-
Εργασία σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο
-
Εργασία με διεπιστημονική ομάδα
-
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
-
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες.
Οργάνωση Διδασκαλίας:
| Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|---|---|
| Διαλέξεις | 25 |
| Διαδραστική διδασκαλία | 30 |
| Προσωπική μη καθοδηγούμενη μελέτη | 40 |
| Συγγραφή εργασίας | 20 |
| Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 10 |
| Σύνολο Μαθήματος | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
- Οι φοιτητές αξιολογούνται με: α) γραπτή εξέταση είτε με δύο προόδους. Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις κλειστού τύπου, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και ερωτήσεις κριτικής ανάπτυξης θεμάτων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος.
- Η εργασία για τους φοιτητές Erasmus περιλαμβάνει 2 γραπτές παρουσιάσεις των 2.000 λέξεων θεμάτων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Barlow, D. H. Durand, M. V., Hofmann, S. G. (2022). Ψυχοπαθολογία. ΓΚΟΤΣΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ & ΣΙΑ Ε.Ε.
- Cooper, C. L., Cooper, Harwood V., Allan J. (2023). Ψυχοπαθολογία στο σχολικό περιβάλλον. Αθήνα: ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
- Hooley, J.M., Burcher, J.N., Nock, M.K., & Mineka, S. (2020). Ψυχοπαθολογία (Επιμ. Μ. Γεωργιάδη, Α. Καλαϊτζάκη, Λ. Κανελλοπούλου, Α. Κούτρα, & Β. Σιαφάκα). Αθήνα: UTOPIA ΕΚΔΟΣΕΙΣ Μ. ΕΠΕ.
- Roussillon, R. (2024). Κλινική ψυχολογία και ψυχοπαθολογία (Σταύρου Πήλιος επιστ. επιμ.). Αθήνα: Γ. Δαρδανός – Κ. Δαρδανός κ ΣΙΑ ΕΕ
- Σίμος Γ., Ζηκοπούλου Ο. επιμ (2020). Εισαγωγή στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία. Αθήνα: Γ. Δαρδανός – Κ. Δαρδανός Ο.Ε.
- Ψύλλου, Ρ., Ζαφειροπούλου, Μ. (2023). Παιδικό Άγχος. Αθήνα: ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Ψυχολογία
- Ψυχιατρική
- Αρχεία Ε.Ψ.Ψ.Ε.Π.
- Τετράδια Ψυχιατρικής