Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Συμπεριφορά Καταναλωτή-Μάρκετινγκ

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | OK2300

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

 

Περιγραφή

Tο περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει 

  • Βασικές έννοιες της συμπεριφοράς του Καταναλωτή και του ολοκληρωμένου marketing. 
  • Διαδικασία έρευνας αγοράς και αγορές-στόχοι
  • Ανάλυση SWOT 
  • Ψυχολογία του Καταναλωτή και διαδικασία ανάπτυξης πελατών 
  • Κύκλος ζωής προϊόντων και Στρατηγική Marketing  
  • Marketing προϊόντων και υπηρεσιών, ομοιότητες και διαφορές
  • Επικοινωνίες Marketing και μέθοδοι προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών Διαφημιστικοί στόχοι, προϋπολογισμός και σχεδιασμός προώθησης 
  • Σχέση Marketing και Logistics — Σημασίας της ‘Αλυσίδας Αξίας’

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή και κατανόηση βασικών εννοιών της Συμπεριφορά του Καταναλωτή στο πλαίσιο του σύγχρονου ολοκληρωμένου Marketing, με έμφαση στο Marketing υπηρεσιών και στην εξυπηρέτηση πελατών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • να αντιλαμβάνεται τη σημασία και το περιεχόμενο της έρευνας αγοράς 
  • να κατανοεί τις έννοιες του εσωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης  και να γνωρίζει τα σχετικά εργαλεία και θεωρίες 
  • να εφαρμόζει το διαγνωστικό εργαλείο SWOΤ και να αναγνωρίζει τις ευκαιρίες-απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος και τις δυνάμεις-αδυναμίες του εσωτερικού περιβάλλοντος
  • να καταλαβαίνει τη σημασία της ανάλυσης της συμπεριφοράς του καταναλωτή στο marketing  
  • να πληροφορηθεί για τις διάφορες μεταβλητές κατηγοριοποίησης των καταναλωτών σε τμήματα-πληθυσμούς, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους στα τρόφιμα 
  • να μάθει για τα κριτήρια στόχευσης των επιχειρήσεων τροφίμων σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς
  • να γνωρίζει τις φάσεις από τις οποίες περνάει η διαδικασία λήψης απόφασης επιλογής των προϊόντων από τους καταναλωτές
  • να πληροφορηθεί για τις διάφορες τεχνικές του marketing συμπεριλαμβανομένου και της ΕΚΕ με σκοπό την ενίσχυση της εικόνας της επιχείρησης 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις 
  • Λήψη αποφάσεων 
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 40
Ομαδικές εργασίες σε μελέτες περίπτωσης 15
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 20
Αυτοτελής Μελέτη 50
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Γλώσσα αξιολόγησης : Ελληνική 

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει 

  • θέματα ανάπτυξης βασιζόμενα στις διάφορες θεωρίες 
  • κριτική ανάλυση σε μελέτες περίπτωσης 

Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:

  • Ορθότητα και επιστημονική τεκμηρίωση απαντήσεων
  • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης εννοιών και όρων που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την εξέταση των προσφερόμενων πηγών
  • Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
  • Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου

Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου (e-class).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Μαλινδρέτος, Γ. (2015), Εφοδιαστική Αλυσίδα, Logistics και Εξυπηρέτηση Πελατών, Κάλλιπος,  ISBN 978-960-603-486-2 
  • Μπαλτας, Γ., Παπασταθοπούλου Π. (2013), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Eκδόσεις Rosili
  • Παντουβάκης, Α. , Σιώμκος, Γ., Χρήστου, Ε. (2015), Mάρκετινγκ, Εκδόσεις Λιβανη, Αθήνα 
  • Σιώμκος, Γ. (2011), Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ, Eκδόσεις Σταμούλη
  • Τζωρτζάκη,   Κ. (1993), Αρχές Διοίκησης Μάρκετινγκ, Αθήνα

– Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Consumer Behaviour, Wiley On-Line Marketing

Μετάβαση στο περιεχόμενο