Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Στατιστική

Προπτυχιακό | 1ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΙΚ0305

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Προαπαιτούμενα Μαθήματα: Γνώσεις βασικών στοιχείων Στατιστικής

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

 

Περιγραφή

Σκοπός της στατιστικής ανάλυσης. Είδη Δεδομένων και Μεταβλητών, Πίνακες και Διαγράμματα, Εισαγωγή στα Μέτρα Θέσης και Μεταβλητότητας. Εισαγωγή δεδομένων σε Η/Υ, Διαγράμματα, Ανάλυση Ποσοτικών δεδομένων Πίνακες και Διαγράμματα μέτρων θέσης. Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων – Πίνακες και Διαγράμματα μέτρων Διασποράς – Συσχέτιση ποσοτικών μεταβλητών. Ανάλυση  Ποιοτικών μεταβλητών – Πίνακες Συχνοτήτων- Πίνακες Διπλής Εισόδου. Επαγωγική Στατιστική – Διαστήματα Εμπιστοσύνης  (μέσου, ποσοστών) – Εισαγωγή στους Ελέγχους υποθέσεων. Έλεγχοι Υποθέσεων. Μη Παραμετρικοί Έλεγχοι Υποθέσεων  – Απλή Γραμμική παλινδρόμηση.  Απλή Γραμμική παλινδρόμηση –  ANOVA. Εφαρμογές με χρήση H/Y. Δυνατότητα χρησιμοποίησης ενός ή περισσοτέρων στατιστικών πακέτων (STATA, Gretl).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η Στατιστική ασχολείται με τις μεθόδους που καθιστούν τη γενίκευση των δειγματοληπτικών συμπερασμάτων στον γεννήτορα πληθυσμό, από τον οποίο και λάβαμε το δείγμα. Αυτό μας βοηθάει στη λήψη σωστών αποφάσεων σε συνθήκες αβεβαιότητας. Για το λόγο αυτό το παρόν μάθημα περιλαμβάνει τις γενικότερες έννοιες των πιθανοτήτων, των διαφόρων κατανομών δειγματοληψίας, στους ελέγχους υποθέσεων αλλά και στην εκτίμηση συσχετίσεων και παλινδρομήσεων. Η διδασκαλία για τη εκμάθηση της Στατιστικής γίνεται με επιτυχία μόνο αν συνοδεύεται από ηλεκτρονικό υπολογιστή και ενδεδειγμένα στατιστικά πακέτα.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία 
  • Ομαδική Εργασία 
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Ο χαρακτήρας του μαθήματος είναι κατά βάση εργαστηριακός και συνδυάζεται με γραπτές ασκήσεις που είναι υποχρεωτικές και παραδίδονται σε τακτές ημερομηνίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που ορίζονται από τον διδάσκοντα ανάλογα με τη ροή του μαθήματος.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση powerpoint στη διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 40
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 25
Συγγραφή εργασίας 20
Αυτοτελής μελέτη 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Ο συνολικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται ως το άθροισμα: α) του 80% του βαθμού του τελικού διαγωνίσματος, β) του 20% του βαθμού της εργασίας.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ, ΧΑΛΚΟΣ ΕΜΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΣΙΓΜΑ ΙΚΕ
  • Στατιστική επιχειρήσεων με εφαρμογές σε SPSS και LISREL, Δημητριάδης Ευστάθιος, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
  • Θεωρία πιθανοτήτων & στοιχεία στατιστικής ανάλυσης, Φιλιππάκης Μ.ΤΣΟΤΡΑΣ ΑΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Μετάβαση στο περιεχόμενο