Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Βιώσιμη Οικονομική Συμπεριφορά

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | ΟΚ5100

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου – Επιλογής

Προαπαιτούμενα Μαθήματα: Γνώσεις εισαγωγής οικονομικής θεωρίας

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

 

Περιγραφή

Κατανόηση των εννοιών και των αρχών της βιώσιμης κατανάλωσης-επιχειρηματικής συμπεριφοράς. Βέλτιστες πρακτικές και προσεγγίσεις σε πολιτικές που προωθούν τη βιώσιμη κατανάλωση. Βιώσιμη επιχειρηματική συμπεριφορά. Εργαλεία και μέσα που χρησιμοποιούνται για τον επηρεασμό της καταναλωτικής/επιχειρηματικής συμπεριφοράς, εργαλεία επικοινωνίας/παροχής πληροφοριών. Χρήση των κατάλληλων μέσων και εργαλείων σε επιλεγμένους τομείς, όπως ο τομέας των τροφίμων, η ενέργεια και τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης-παραγωγής.

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο βασικός στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση των μεγάλων προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε στην προσπάθεια επίτευξης των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs).  Οι φοιτήτριες/φοιτητές θα είναι σε θέση να αναπτύσσουν κριτική σκέψη για τα οικονομικά συστήματα, τις τεχνολογίες, τη χρηματοδότηση και τις πολιτικές που συμβάλλουν στην επιτάχυνση μιας βιώσιμης μετάβασης. Επιπλέον, θα αποκτήσουν γνώσεις για τη διαχείριση των πολλαπλών ζητημάτων που σχετίζονται με τη βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία 
  • Ομαδική Εργασία 
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Διαλέξεις, εργασία στο πλαίσιο των διαλέξεων

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση power point στη διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 40
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 25
Συγγραφή εργασίας 20
Αυτοτελής Μελέτη 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

Θα δοθεί μια τελική εξέταση. Οι φοιτητές θα πρέπει να εκπονήσουν μελέτη την οποία θα πρέπει να παρουσιάσουν στο τέλος του εξαμήνου. Επίσης κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα δοθούν ασκήσεις. Ο συνολικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται ως το άθροισμα: α) του 80% του βαθμού του τελικού διαγωνίσματος, β) 20% του βαθμού της εργασίας.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Van Trijp, H. C. (Ed.). (2013). Encouraging sustainable behavior: Psychology and the environment. Psychology Press.
  • Akemu, O., Whiteman, G., & Kennedy, S. (2016). Social enterprise emergence from social movement activism: The Fairphone case. Journal of Management Studies, 53(5), 846-877.
  • Battilana, J., Lee, M., Walker, J., & Dorsey, C. (2012). In search of the hybrid ideal. Stanford Social Innovation Review, 10(3), 50-55.
  • Crane, A. (2013). Modern slavery as a management practice: Exploring the conditions and capabilities for human exploitation. Academy of Management Review, 38(1), 49-69.
  • Foxall, G.R. (2015). Consumer Behaviour: A Practical Guide. Routledge London: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • Greening Household Behaviour: The Role of Public Policy. (2011). OECD.

Μετάβαση στο περιεχόμενο