Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Βιωσιμότητα και Οικονομική Ανάπτυξη

Προπτυχιακό | 3ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ3702

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

 

Περιγραφή

Το μάθημα αφορά τις εφαρμογές που έχει η συμβουλευτική ψυχολογία στο χώρο της εκπαίδευσης και ειδικότερα στο χώρο του σχολείου. Μέσα στα πλαίσια του μαθήματος θα γίνει αναφορά σε βασικές αρχές της σχολικής συμβουλευτικής, εμβάθυνση σε μοντέλα παρεμβάσεων συμβουλευτικής στη σχολική κοινότητα και ζητήματα δεοντολογίας που σχετίζονται με τη συμβουλευτική παιδιών και εφήβων. Επιπλέον, θα γίνει ειδική αναφορά και επεξεργασία θεμάτων όπως ο σχολικός και ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός, διατροφικά προβλήματα διατροφής των εφήβων και θέματα πένθους στη σχολική κοινότητα. Ταυτόχρονα θα αναπτυχθούν βασικές δεξιότητες συμβουλευτικής και, τέλος, μέθοδοι συνεργασίας με γονείς και εκπαιδευτικούς. Στόχος είναι να αποκτήσουν φοιτητές/τριες τις βασικές γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να είναι σε επαφή με θέματα που άπτονται της συμβουλευτικής στο σχολικό περιβάλλον.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται: 

(α) Να κατανούν και να περιγράφουν την έννοια και το σκοπό της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. (Β) Να γνωρίζουν τα σύγχρονα θεωρητικά μοντέλα που αφορούν στην παροχή συμβουλευτικής παρέμβασης σε μαθητές/τριες στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, (γ) να έχουν εξασκηθεί σε μεθόδους και τις τεχνικές συμβουλευτικής παρέμβασης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, δ) θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τεχνικές απαραίτητες για την αποτελεσματική συνεργασία με εκπαιδευτικούς και γονείς. (ε) Να εντοπίζουν τους σχολικούς και οικογενειακούς παράγοντες που επιδρούν στη δημιουργία κλίματος επικοινωνίας (στ) Να διακρίνουν ειδικά θέματα και πολιτισμικές παραμέτρους μαθητών καθώς και θέματα κοινωνικού αποκλεισμού και να αναγνωρίζουν την κατάλληλη συμβουλευτική παρέμβαση.

Γενικές Ικανότητες

  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Εργασία σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο
  • Εργασία με διεπιστημονική ομάδα
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου 
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο Με Πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία , Χρήση της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες,

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 25
Διαδραστική Διδασκαλία 30
Προσωπική μη καθοδηγούμενη μελέτη 40
Συγγραφή εργασίας 20
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 10
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει: 
    • Ερωτήσεις κρίσεως  σύντομης απάντησης
    • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας 
  • Γραπτή εργασία (20%). Η παράδοση της εργασίας πραγματοποιείται στο τελευταίο μάθημα

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Θεοδωροπούλου, Ε. & Παστραπά, Ε. (2022). Οικιακή Οικονομία και Ανάπτυξη. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα – Αποθετήριο “Κάλλιπος”. 
  • Παπαζαχαρίου, Π. (2011). Διαχειριστείτε αποτελεσματικά τα οικονομικά του νοικοκυριού σας. Κριτική
  • Έμκε-Πουλοπούλου, Η. (2018). Ο πληθυσμός της Ελλάδας υπό διωγμόν. Εκδόσεις Βογιατζή

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά:

  • Journal of Family and Economic Issues
  • Review of Economics of the Household

Μετάβαση στο περιεχόμενο