Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Υποχρεωτικό | OK2300
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιγραφή
Tο περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει
- Βασικές έννοιες της συμπεριφοράς του Καταναλωτή και του ολοκληρωμένου marketing.
- Διαδικασία έρευνας αγοράς και αγορές-στόχοι
- Ανάλυση SWOT
- Ψυχολογία του Καταναλωτή και διαδικασία ανάπτυξης πελατών
- Κύκλος ζωής προϊόντων και Στρατηγική Marketing
- Marketing προϊόντων και υπηρεσιών, ομοιότητες και διαφορές
- Επικοινωνίες Marketing και μέθοδοι προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών Διαφημιστικοί στόχοι, προϋπολογισμός και σχεδιασμός προώθησης
- Σχέση Marketing και Logistics — Σημασίας της ‘Αλυσίδας Αξίας’
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή και κατανόηση βασικών εννοιών της Συμπεριφορά του Καταναλωτή στο πλαίσιο του σύγχρονου ολοκληρωμένου Marketing, με έμφαση στο Marketing υπηρεσιών και στην εξυπηρέτηση πελατών.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
- να αντιλαμβάνεται τη σημασία και το περιεχόμενο της έρευνας αγοράς
- να κατανοεί τις έννοιες του εσωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και να γνωρίζει τα σχετικά εργαλεία και θεωρίες
- να εφαρμόζει το διαγνωστικό εργαλείο SWOΤ και να αναγνωρίζει τις ευκαιρίες-απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος και τις δυνάμεις-αδυναμίες του εσωτερικού περιβάλλοντος
- να καταλαβαίνει τη σημασία της ανάλυσης της συμπεριφοράς του καταναλωτή στο marketing
- να πληροφορηθεί για τις διάφορες μεταβλητές κατηγοριοποίησης των καταναλωτών σε τμήματα-πληθυσμούς, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους στα τρόφιμα
- να μάθει για τα κριτήρια στόχευσης των επιχειρήσεων τροφίμων σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς
- να γνωρίζει τις φάσεις από τις οποίες περνάει η διαδικασία λήψης απόφασης επιλογής των προϊόντων από τους καταναλωτές
- να πληροφορηθεί για τις διάφορες τεχνικές του marketing συμπεριλαμβανομένου και της ΕΚΕ με σκοπό την ενίσχυση της εικόνας της επιχείρησης
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Οργάνωση Διδασκαλίας:
| Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|---|---|
| Διαλέξεις | 40 |
| Ομαδικές εργασίες σε μελέτες περίπτωσης | 15 |
| Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 20 |
| Αυτοτελής Μελέτη | 50 |
| Σύνολο Μαθήματος | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Γλώσσα αξιολόγησης : Ελληνική
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει
- θέματα ανάπτυξης βασιζόμενα στις διάφορες θεωρίες
- κριτική ανάλυση σε μελέτες περίπτωσης
Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:
- Ορθότητα και επιστημονική τεκμηρίωση απαντήσεων
- Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης εννοιών και όρων που μελετήθηκαν στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος
- Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς την εξέταση των προσφερόμενων πηγών
- Εκφραστική ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα απαντήσεων
- Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου
Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου (e-class).
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Μαλινδρέτος, Γ. (2015), Εφοδιαστική Αλυσίδα, Logistics και Εξυπηρέτηση Πελατών, Κάλλιπος, ISBN 978-960-603-486-2
- Μπαλτας, Γ., Παπασταθοπούλου Π. (2013), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Eκδόσεις Rosili
- Παντουβάκης, Α. , Σιώμκος, Γ., Χρήστου, Ε. (2015), Mάρκετινγκ, Εκδόσεις Λιβανη, Αθήνα
- Σιώμκος, Γ. (2011), Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ, Eκδόσεις Σταμούλη
- Τζωρτζάκη, Κ. (1993), Αρχές Διοίκησης Μάρκετινγκ, Αθήνα
– Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Journal of Consumer Behaviour, Wiley On-Line Marketing