Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών

Προπτυχιακό | 6ο εξάμηνο | Επιλογής | OK4200

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5 

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3   

Τύπος Μαθήματος: Επιστημονικής Περιοχής & Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Προαπαιτούμενα Μαθήματα:

Γλώσσα Διδασκαλία και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

 

Περιγραφή

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει : 

  • Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ – Ορισμοί και βασικές έννοιες
  • Το Μάρκετινγκ υπηρεσιών
  • Μείγμα Μάρκετινγκ
  • Ανάπτυξη υπηρεσιών και μαρκών
  • Διανομή υπηρεσιών μέσω φυσικών και ηλεκτρονικών καναλιών
  • Τιμολόγηση υπηρεσιών και διαχείριση εσόδων
  • Επικοινωνία μάρκετινγκ στις υπηρεσίες
  • Σχεδιασμός των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών
  • Εξισορρόπηση ζήτησης και παραγωγικής δυνατότητας
  • Διαμόρφωση του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών
  • Επικοινωνία με το περιβάλλον και προβολή υπηρεσιών
  • Έρευνα Μάρκετινγκ
  • Στρατηγικός σχεδιασμός και Μάρκετινγκ
  • Τμηματοποίηση αγοράς
  • Διαφοροποίηση στο Μάρκετινγκ 
  • Καταναλωτική συμπεριφορά
  • Εσωτερικό Μάρκετινγκ και η εφαρμογή του
  • Διοίκηση πωλήσεων – Προσέλκυση και διατήρηση πελατών

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να: 

  • Αναπτύξουν σε βάθος κατανόηση του τρόπου με τον οποίο έρχεται σε αντίθεση το Μάρκετινγκ Υπηρεσιών με το Μάρκετινγκ προϊόντων.
  • Περιγράφουν τη φιλοσοφία, τις βασικές έννοιες και τις γενικές αρχές του Μάρκετινγκ, και την σημασία του στη λειτουργία και ανάπτυξη των επιχειρήσεων και οργανισμών.
  • Είναι ικανοί να εφαρμόζουν τις κατάλληλες τεχνικές υπηρεσιών Μάρκετινγκ τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, με σκοπό την προσέλκυση και διατήρηση των πελατών-χρηστών και τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησής τους.
  • Εξοικειωθούν με το σύνολο των διεργασιών και λειτουργιών του Μάρκετινγκ όπως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η διαδικασία του Μάρκετινγκ, η έρευνα αγοράς και η συμπεριφορά του καταναλωτή, η τμηματοποίηση, στόχευση, τοποθέτηση, οι στρατηγικές του προϊόντος/υπηρεσίας, τιμολόγησης, διανομής και προώθησης- επικοινωνίας.
  • Αποκτήσουν την ικανότητα αξιολόγησης κατάλληλων στρατηγικών και μίγματος μάρκετινγκ με στόχο την ικανοποίηση του πελάτη.
  • Είναι σε θέση να αξιοποιούν θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές στην εκπόνηση σχεδίων Μάρκετινγκ.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Αντίληψη, δημιουργική και κριτική σκέψη
  • Ηγεσία
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Αρμονικές εργασιακές σχέσεις και επικοινωνία
  • Προσαρμοστικότητα και αλλαγή

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση 

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-Class.

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 35
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 50
Πρακτική Εφαρμογή 40
Σύνολο Μαθήματος 125

 Αξιολόγηση Φοιτητών:

  • Η εξέταση του μαθήματος γίνεται είτε με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, είτε με δύο γραπτές προόδους κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
  • Οι γραπτές πρόοδοι είναι προαιρετικές και απαλλακτικές εφόσον οι φοιτητές/τριες πετύχουν τουλάχιστον βαθμό 5 και στις δύο.
  • Για τη συμμετοχή στην δεύτερη πρόοδο, απαιτείται τουλάχιστον βαθμός πέντε (5) στην πρώτη. Διαφορετικά, είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
  • Εφόσον διεξαχθούν πρόοδοι, οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους θα ανακοινωθούν εγκαίρως από τον διδάσκοντα.
  • Η μέθοδος αξιολόγησης, τόσο των προόδων, όσο και των τελικών εξετάσεων, μπορεί να περιλαμβάνει συνδυασμό από θέματα ανάπτυξης, ερωτήσεις κρίσεως, μελέτες περίπτωσης, ερωτήσεις τύπου σωστό-λάθος, ή ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:
  • Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης των εννοιών και όρων που αναπτύχθηκαν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος
  • Κριτική και συνθετική ικανότητα ως προς τις απαντήσεις τους
  • Εκφραστική́ ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα των απαντήσεων 
  • Οργάνωση σκέψης-Δομή γραπτού λόγου

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • PERREAULT, WD., CANNON, JP. & McCARTHY, EJ. (2022). Μάρκετινγκ-Στρατηγική Προσέγγιση, 2η έκδοση. BROKEN HILL PUBLISHERS. 
  • SOLOMON, M., MARSHALL, G. & STUART, E. (2020). Μάρκετινγκ, 10η Έκδοση. ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ.
  • GREWAL D., LEVY, M., ΛΕΩΝΙΔΟΥ, Λ. & ΦΩΤΙΑΔΗΣ, Θ. (2022). Μάρκετινγκ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ.
  • JOBBER, D. & ELLIS-CHADWICK, F. (2023). Οι Αρχές και η Πρακτική του Μάρκετινγκ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ.
  • ΤΖΩΡΤΖΑΚΗΣ, Κ. & CHARLESWORTH, A. (2020), Μάρκετινγκ – Περιλαμβάνει και Digital Μάρκετινγκ, ΕΚΔΌΣΕΙΣ ROSILI.
  • KOTLER, P. & KELLER, KL. (2017). Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
  •  

 Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 

  • Journal of Marketing
  • European Journal of Marketing
  • Journal of Consumer Marketing
  • Journal of Marketing Management
Μετάβαση στο περιεχόμενο