Προπτυχιακό | Ζ’ εξάμηνο | Υποχρεωτικό | OK2000
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 4
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιγραφή
- Προσέγγιση στη διοίκηση της εκπαίδευσης
- Εφαρμογή των θεωριών διοίκησης στην εκπαίδευση
- Αρχές διοίκησης στην εκπαίδευση
- Οργάνωση, προγραμματισμός και σχεδιασμός στην εκπαίδευση
- Λήψη αποφάσεων
- Το αποτελεσματικό σχολείο
- Εισαγωγή στην Οικονομική της Εκπαίδευσης – Ιστορική εξέλιξη.
- Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις της σχέσης εκπαίδευσης & οικονομίας [Θεωρία του Ανθρώπινου Κεφαλαίου]
- Τα οφέλη από την εκπαίδευση υπό την οπτική της οικονομικής
- Το κόστος και η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης
- Η Εκπαίδευση ως κατανάλωση και επένδυση
- Η Εκπαίδευση ως αγαθό
- Προσφορά και ζήτηση της εκπαίδευσης
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Περιγράφουν και να διακρίνουν τις θεωρίες διοίκησης.
- Εξηγούν την σημασία της εφαρμογής των αρχών και των μεθόδων του μάνατζμεντ στην αποτελεσματική λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων.
- Εντοπίζουν την εφαρμογή των αρχών της διοίκησης και της στρατηγικής του ηγετικού στελέχους στη συμπεριφορά των διευθυντών των σχολικών μονάδων.
- Περιγράφουν το ρόλο της εκπαίδευσης σε βασικές λειτουργίες της οικονομίας.
- Αναλύουν τις επιλογές των ανθρώπων σχετικά με την εκπαίδευσή τους σύμφωνα με την οικονομική θεωρία.
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη Αποφάσεων
- Αντίληψη, δημιουργική και κριτική σκέψη
- Ηγεσία
- Επίλυση προβλημάτων
- Ομαδική Εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Αρμονικές εργασιακές σχέσεις και επικοινωνία
- Προσαρμοστικότητα και αλλαγή
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-Class
Οργάνωση Διδασκαλίας:
| Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|---|---|
| Διαλέξεις | 35 |
| Μελέτη & Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 25 |
| Πρακτική Εφαρμογή | 40 |
| Σύνολο Μαθήματος | 100 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
- Η εξέταση του μαθήματος γίνεται είτε με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου, είτε με δύο γραπτές προόδους κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
- Οι γραπτές πρόοδοι είναι προαιρετικές και απαλλακτικές εφόσον οι φοιτητές/τριες πετύχουν τουλάχιστον βαθμό 5 και στις δύο.
- Για τη συμμετοχή στην δεύτερη πρόοδο, απαιτείται τουλάχιστον βαθμός πέντε (5) στην πρώτη. Διαφορετικά, είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
- Εφόσον διεξαχθούν πρόοδοι, οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους θα ανακοινωθούν εγκαίρως από τον διδάσκοντα.
- Η μέθοδος αξιολόγησης, τόσο των προόδων, όσο και των τελικών εξετάσεων, μπορεί να περιλαμβάνει συνδυασμό από θέματα ανάπτυξης, ερωτήσεις κρίσεως, μελέτες περίπτωσης, ερωτήσεις τύπου σωστό-λάθος, ή ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των γραπτών απαντήσεων των φοιτητών/τριών είναι:
-
- Ικανότητα ορθής αξιοποίησης και χρήσης των εννοιών και όρων που αναπτύχθηκαν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος
- Κριτική́ και συνθετική́ ικανότητα ως προς τις απαντήσεις τους
- Εκφραστική́ ικανότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα των απαντήσεων
- Οργάνωση σκέψης-Δομή́ γραπτού́ λόγου
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- ΣΑΪΤΗ, Α. & ΣΑΪΤΗΣ, Χ. (2022). Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης στην προσχολική και σχολική αγωγή. ΑΦΟΙ ΤΕΡΖΗ.
- LOVENHEIM, M. & TURNER S.E. (2020). Οικονομικά της εκπαίδευσης. BROKEN HILL PUBLISHERS.
- ΣΥΡΜΑΚΕΣΗΣ, Σ. (2017). Η διοίκηση της εκπαίδευσης. Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ – Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ κ ΣΙΑ.
Συγγράμματα και Βοηθήματα – Αποθετήριο “Κάλλιπος”: https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3522
– Επιστημονικά περιοδικά:
- Management in Education
- International Journal of Educational Management
- Economics of Education Review
- Journal of Economic Education
- Education Economics
