
Αικατερίνη Αντωνοπούλου
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γνωστικό αντικείμενο: "Επικοινωνία στην Εκπαιδευτική Διαδικασία" Κτίριο Κέντρου Συμβουλευτικής Φοιτητών +30 2109549 172 kantonop[at]hua[dot]gr
Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (1991), κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (Μ.Ed.) Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου του Manchester στο Ηνωμένο Βασίλειο (1994) και Διδακτορικού Διπλώματος (Ph.D) του Τμήματος Ανθρωπιστικών Επιστημών Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου του Sheffield στο Ηνωμένο Βασίλειο (1999). Το 2007 εκλέχτηκε Λέκτορας στο Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας (νυν Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης) του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, στο οποίο υπηρετεί ως Αναπληρώτρια Καθηγήτρια μέχρι σήμερα. Είναι Σύμβουλος Καθηγήτρια των Φοιτητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Χαροκοπείου Πανεπιστήμιου από το 2014 έως σήμερα. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και έχει αναπτύξει επιστημονική συνεργασία με ξένα Πανεπιστήμια όπως το Πανεπιστήμιο του Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου στη Γερμανία και το Καθολικό Πανεπιστήμιο του Μιλάνου στην Ιταλία. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα, σε διεθνή και εθνικά επιστημονικά συνέδρια. Είναι κριτής επιστημονικών άρθρων σε έγκριτα ξένα και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά από το 2012. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη της κοινωνικής κατανόησης και της επικοινωνίας σε παιδιά και εφήβους με και χωρίς νευροαναπτυξιακές διαταραχές, στην ψυχοκοινωνική συμπεριφορά παιδιών και εφήβων στο σχολικό και το οικογενειακό περιβάλλον, στην νευροδιαφορετικότητα και στον ρόλο της οικογένειας στην ανάπτυξη του παιδιού. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε έγκριτα ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά. Το ερευνητικό της έργο έχει διεθνή απήχηση, όπως αποτυπώνεται από τον αριθμό ετεροαναφορών σε αυτό (αριθμούν στις 1174, h-index=16).
Πρόσφατες επιλεγμένες δημοσιεύσεις
Kouvava, S., Antonopoulou, K., Kokkinos, C. M., & Ralli, A. M. (2025). Social Understanding and Friendships in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder or Dyslexia. Behavioral Sciences, 15(2), 216. https://doi.org/10.3390/bs15020216
Kazantzidou, P., Antonopoulou, K., Costarelli, V. & Papanikolaou, G. (2025). Environmental factors associated with autism spectrum disorder in Southern Europe: a systematic review, International Journal of Developmental Disabilities, 71(1), 30-40. doi: 10.1080/20473869.2023.2215012
Kouvava, S., Antonopoulou, K., Kokkinos, C. M., & Voulgaridou, I. (2023). Psychometric properties of the Greek translation of the Friendship Quality Questionnaire. Psychology in the Schools, 60, 985–1005. https://doi.org/10.1002/pits.22812
Kouvava, S., Antonopoulou, K., Ralli, A., Kokkinos, C., & Maridaki-Kassotaki, K. (2022). Children’s Vocabulary and Friendships: A Comparative Study between Children with and without Specific Learning Disorder and Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Dyslexia, 28, 149–165. doi: 10.1002/dys.1709
Kouvava, S., Antonopoulou, K., Kokkinos, C. M., Ralli, A. M., & Maridaki-Kassotaki, K. (2021). Friendship quality, emotion understanding, and emotion regulation of children with and without attention deficit/hyperactivity disorder or specific learning disorder. Emotional and Behavioural Difficulties, 27(1), 3–19. https://doi.org/10.1080/13632752.2021.2001923
Antonopoulou, K., Xanthou, E. & Kouvava, S. (2021). Best friendship relationships: how are they perceived by primary school children in Greece?, Education 3-13, 50(8), 1018-1030. doi: 10.1080/03004279.2021.1929379
Kalyveza, S., Gkogkos, G., Maridaki-Kassotaki, K., Gena, A., & Antonopoulou, K. (2020). Promoting the social skills of adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD) with the use of a peer network intervention. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 18(2), 243-267.
Kouvava, S. & Antonopoulou, K. (2020) Sibling and friendship relationships of children with attention-deficit/hyperactivity disorder and typical development. Early Child Development and Care, 190(6), 935-947. doi: 10.1080/03004430.2018.1503255
Antonopoulou, K., Manta, N., Maridaki-Kassotaki, K., Kouvava, S., & Stampoltzis, A. (2020). Parenting and Coping Strategies among Parents of Children with and without Autism: The Role of Anxiety and Emotional Expressiveness in the Family. Austin Journal of Autism and Related Disabilities, 6(1), 1054.
Maridaki-Kassotaki, K., Antonopoulou, K., Olivari, M. G., Tagliabue, S., & Confalonieri, E. (2020). Examining fatherhood in Greece and Italy. Journal of Family Studies, 26(1), 1-15. doi: 10.1080/13229400.2017.1284148.
Λίστα δημοσιεύσεων και ετεροαναφορών
https://scholar.google.com/citations?user=G19ecLYAAAAJ&hl=en
Συμμετοχή σε Ερευνητικά Προγράμματα
- Automated Language Phenotyping in Autism Using Machine Learning-AMALGAM Research Project. Συντονιστής: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Φορέας Χρηματοδότησης: Hellenic Foundation for Research & Innovation (H.F.R.I.) / ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ, Διάρκεια έργου: 2024-2025, https://www.enl.auth.gr/amalgam
- Culture Couture – Merging Fashion and Tradition for Sustainable Style- Συντονιστής: Kolegji Universum O.P (UC), Φορέας Χρηματοδότησης: European Education and Culture Executive Agency, ERASMUS-EDU-2023-CBHE-STRAND-1, Διάρκεια έργου: 2023-2025 (24 μήνες).
- Threads crossing the warp-CrossWarp. Συντονιστής: Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Φορέας Χρηματοδότησης: European Education and Culture Executive Agency, ERASMUS + 2019, ΚΑ2 Cooperation for innovation and the exchange of good practices KA204 – Strategic Partnerships for adult education (Αρ. έργου: KA204-B26A0E0B), Διάρκεια έργου: 1/09/2019-31/8/2022.
- Promoting deaf and hard of hearing children’s Theory of Mind and Emotion Understanding – ProToM. Συντονιστής: Humboldt University of Berlin, Germany. Φορέας Χρηματοδότησης: European Education and Culture Executive Agency, ERASMUS + 2018, ΚΑ2 Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices (Αρ. έργου: 2018-1-DE03-KA201-047150), Διάρκεια έργου: 1/12/2018-31/8/2021. https://protom-education.com/