Καλώς ήρθατε

στο Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Δημιουργικότητα και Καινοτομία

Προπτυχιακό | Ζ’ εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ4802

Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3

Τύπος Μαθήματος: Ειδικού υπόβαθρου

Προαπαιτούμενα Μαθήματα:

Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική

Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.

button eclass

Περιεχόμενο Μαθήματος

Η έννοια της δημιουργικότητας:

  • Ορισμοί και θεωρίες της δημιουργικότητας
  • Τα χαρακτηριστικά των δημιουργικών ανθρώπων
  • Η διαδικασία της δημιουργικής σκέψης

Η έννοια της καινοτομίας:

  • Ορισμοί και θεωρίες της καινοτομίας
  • Τα είδη καινοτομίας
  • Η διαδικασία της καινοτομίας

Καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας:

  • Ατομικές και ομαδικές στρατηγικές για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας
  • Δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος για την δημιουργικότητα και την καινοτομία

Εφαρμογές της δημιουργικότητας και της καινοτομίας:

  • Δημιουργικότητα και καινοτομία στις επιχειρήσεις
  • Δημιουργικότητα και καινοτομία στην τέχνη και τον πολιτισμό
  • Δημιουργικότητα και καινοτομία στην εκπαίδευση
  • Δημιουργικότητα και καινοτομία στην επιστήμη και την τεχνολογία

Δημιουργικότητα και καινοτομία στην κοινωνία και την οικονομία:

  • Ο ρόλος της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στην ανάπτυξη
  • Η ηθική -δεοντολογική πτυχή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας
  • Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στον 21ο αιώνα

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Κατανοούν σε βάθος τις έννοιες της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. 
  • Αναπτύσσουν δεξιότητες για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στον εαυτό τους και σε άλλους. 
  • Εφαρμόζουν δημιουργικές και καινοτόμες λύσεις σε προβλήματα σε διάφορες περιστάσεις. 
  • Αναπτύσσουν μια κουλτούρα δημιουργικότητας και καινοτομίας. 
  • Κατανοούν το ρόλο της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στην κοινωνία και την οικονομία.

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων 
  • Αυτόνομη εργασία 
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα 
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία Επικοινωνία με τους φοιτητές

Οργάνωση Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 36

Εκπόνηση ομαδικών ή ατομικών εργασιών

64
Προσωπική Μελέτη 25
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η τελική βαθμολογία διαμορφώνεται ως εξής:

  • Ατομικές  εργασίες στην τάξη (40%)
  • Φοιτητικό project (60%)

 

Η τελική βαθμολόγηση της επιστημονικής εργασίας διαμορφώνεται από:

  • το βαθμό γνώσης κατανόησης και της ικανότητας κριτικής προσέγγισής των μεθόδων ανάπτυξης της δημιουργικότητας (20%) 
  • τη λεπτομερή παρουσίαση, την ανάλυση της στοχοθεσίας των δραστηριοτήτων και τη σχετικότητα τους με την ενότητα που   επιλέχθηκε (30%)
  • την πρωτοτυπία, το επαρκές πλήθος, το περιεχόμενο και το βαθμό καταλληλότητας των δραστηριοτήτων ως προς την καλλιέργεια της δημιουργικότητας (30%)   
  • την ικανότητα παρουσίασης (20%) 

(Τα λεπτομερή κριτήρια αξιολόγησης των παραπάνω και οι ακριβείς διαδικασίες αναφέρονται στο πρώτο μάθημα καθώς και στην ιστοσελίδα του μαθήματος)

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Σημειώσεις μαθήματος
  • Gregerson, M.B., Snyder, H.T. & Kaufman, J. C. (Eds.). (2012). Teaching creativity, Springer Science & Business Media.
  • Sternberg, R.J. & Williams, W.M. (1996). How to develop student creativity. ASCD.

Μετάβαση στο περιεχόμενο