Προπτυχιακό | Ζ’ εξάμηνο | Επιλογής | ΓΕ4802
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Ειδικού υπόβαθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: –
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η έννοια της δημιουργικότητας:
- Ορισμοί και θεωρίες της δημιουργικότητας
- Τα χαρακτηριστικά των δημιουργικών ανθρώπων
- Η διαδικασία της δημιουργικής σκέψης
Η έννοια της καινοτομίας:
- Ορισμοί και θεωρίες της καινοτομίας
- Τα είδη καινοτομίας
- Η διαδικασία της καινοτομίας
Καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας:
- Ατομικές και ομαδικές στρατηγικές για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας
- Δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος για την δημιουργικότητα και την καινοτομία
Εφαρμογές της δημιουργικότητας και της καινοτομίας:
- Δημιουργικότητα και καινοτομία στις επιχειρήσεις
- Δημιουργικότητα και καινοτομία στην τέχνη και τον πολιτισμό
- Δημιουργικότητα και καινοτομία στην εκπαίδευση
- Δημιουργικότητα και καινοτομία στην επιστήμη και την τεχνολογία
Δημιουργικότητα και καινοτομία στην κοινωνία και την οικονομία:
- Ο ρόλος της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στην ανάπτυξη
- Η ηθική -δεοντολογική πτυχή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας
- Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στον 21ο αιώνα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Κατανοούν σε βάθος τις έννοιες της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
- Αναπτύσσουν δεξιότητες για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στον εαυτό τους και σε άλλους.
- Εφαρμόζουν δημιουργικές και καινοτόμες λύσεις σε προβλήματα σε διάφορες περιστάσεις.
- Αναπτύσσουν μια κουλτούρα δημιουργικότητας και καινοτομίας.
- Κατανοούν το ρόλο της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στην κοινωνία και την οικονομία.
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Διδασκαλίας:
| Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|---|---|
| Διαλέξεις | 36 |
|
Εκπόνηση ομαδικών ή ατομικών εργασιών |
64 |
| Προσωπική Μελέτη | 25 |
| Σύνολο Μαθήματος | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η τελική βαθμολογία διαμορφώνεται ως εξής:
- Ατομικές εργασίες στην τάξη (40%)
- Φοιτητικό project (60%)
Η τελική βαθμολόγηση της επιστημονικής εργασίας διαμορφώνεται από:
- το βαθμό γνώσης κατανόησης και της ικανότητας κριτικής προσέγγισής των μεθόδων ανάπτυξης της δημιουργικότητας (20%)
- τη λεπτομερή παρουσίαση, την ανάλυση της στοχοθεσίας των δραστηριοτήτων και τη σχετικότητα τους με την ενότητα που επιλέχθηκε (30%)
- την πρωτοτυπία, το επαρκές πλήθος, το περιεχόμενο και το βαθμό καταλληλότητας των δραστηριοτήτων ως προς την καλλιέργεια της δημιουργικότητας (30%)
- την ικανότητα παρουσίασης (20%)
(Τα λεπτομερή κριτήρια αξιολόγησης των παραπάνω και οι ακριβείς διαδικασίες αναφέρονται στο πρώτο μάθημα καθώς και στην ιστοσελίδα του μαθήματος)
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Σημειώσεις μαθήματος
- Gregerson, M.B., Snyder, H.T. & Kaufman, J. C. (Eds.). (2012). Teaching creativity, Springer Science & Business Media.
- Sternberg, R.J. & Williams, W.M. (1996). How to develop student creativity. ASCD.
