Προπτυχιακό | H’ εξάμηνο | Υποχρεωτικό | ΟΚ1800
Πιστωτικές Μονάδες Μαθήματος ECTS: 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Μαθήματος: 3
Τύπος Μαθήματος: Ειδικού υπόβαθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΙΙ
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων: Ελληνική
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή. Οικονομική ανάπτυξη και ρύπανση του περιβάλλοντος. Οικολογία και οικονομική επιστήμη. Οικονομικοί παράγοντες ρύπανσης του περιβάλλοντος. Ποιότητα περιβάλλοντος και οικονομία. Καταστροφή του περιβάλλοντος και ατέλειες του οικονομικού συστήματος. Εξωτερικές οικονομίες. Δικαιώματα ιδιοκτησίας, εξωτερικές οικονομίες και περιβάλλον. Καταστροφή του περιβάλλοντος και οικονομία. Επιπτώσεις. Εθνικό προϊόν και περιβάλλον. Οικονομικές λύσεις των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Προσδιορισμός του επιθυμητού βαθμού ρύπανσης. Συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στον περιορισμό της ρύπανσης. Τύποι κρατικής περιβαλλοντικής παρέμβασης.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να έχουν:
- αποκτήσει σφαιρική γνώση για την ανάλυση της αλληλεπίδρασης των οικονομικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων.
- να έχουν κατανοήσει την οικονομική σπουδαιότητα του προβλήματος της υποβάθμισης και καταστροφής του περιβάλλοντος
- να διερευνούν τις επιπτώσεων της συμπεριφοράς των οικονομικών μονάδων το περιβάλλον
- να αναλύουν τους οικονομικούς τρόπους μείωσης της ρύπανσης και προστασίας του περιβάλλοντος με βάση το κλασικό μικροοικονομικό πλαίσιο.
Γενικές Ικανότητες
- Ενίσχυση επαγγελματικών δεξιοτήτων του σχετικά με τη αλληλένδετη σχέση οικονομίας και περιβάλλοντος
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών για τη συμβολή της οικονονικής επιστήμης στην επίλυση των περιβαλλοντικών ζητημάτων
- Καλλιέργεια της ερευνητικής δυναμικής τω φοιτητών/τριών σε θέματα οικονομικής του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων.
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι – Αξιολόγηση
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία, υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class, επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Οργάνωση Διδασκαλίας:
| Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|---|---|
| Διαλέξεις | 35 |
| Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 50 |
| Ασκήσεις | 40 |
| Σύνολο Μαθήματος | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών βασίζεται:
α. Σε γραπτή εξέταση που αντιστοιχεί στο 60% της τελικής συνολικής βαθμολογίας και λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής περιόδου
β. Σε εκπόνηση γραπτής εργασίας από τους φοιτητές/τριες, που βασίζεται σε συστηματική και οργανωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, της οποίας η βαθμολογία αντιστοιχεί στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού.
και
γ. Σε εκπόνηση ασκήσεων κατανόησης της διδακτέας ύλης που αντιστοιχεί στο στο 20 % του τελικού συνολικού βαθμού.
Όλα τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στο πρώτο μάθημα και είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος της ηλεκτρονικής τάξης καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Χάλκος Γ., (2023) Οικονομική Φυσικών Πόρων & Περιβάλλοντος, Εκδόσεις Δίσιγμα
- Μπίθας, Κ., Οικονομική Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Εκδόσεις: Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Αστικού Περιβάλλοντος και Ανθρώπινου Δυναμικού, Αθήνα 2010.
- Harris Jonathan M., Roach Brian, Καμπάς Αθανάσιος, Κυριακοπούλου Ευθυμία (Επιστ. Επιμέλεια), 2023 Οικονομικά του Περιβάλλοντος και των Φυσικών Πόρων, 5η Έκδοση
